• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lillebrosan i ordentlig knipa

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Och en annan grej, ni som skriver att det kommer bara bli värre om föräldrarna hjälper till. Ja, det kanske bli värre om sonen inte har nått botten och inte har önskan inifrån honom själv att ta hjälp. Men alla vet väl att det bli värre innan det bli bättre. Det är en process. Utan hjälp kommer det garanterat bli värre.
Hjälp är bra. Villkorslös hjälp stjälper bara. Man måste ställa krav på motprestation!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag förstår att jag övertänker här men finns det inte en risk oxå om föräldrarna ställer upp m pengar åt sonen (har full förståelse att man gör det om det handlar om liv o död) att bedragarna/de kriminella gänget får nys om att föräldrarna har hjälpt sonen m pengar o att de i sin tur nu ligger i riskzonen att råka illa ut från dessa kriminella.
Man ser ju allt skit som händer idag så det känns ju inte som nått som inte skulle kunna ske.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Jag förstår att jag övertänker här men finns det inte en risk oxå om föräldrarna ställer upp m pengar åt sonen (har full förståelse att man gör det om det handlar om liv o död) att bedragarna/de kriminella gänget får nys om att föräldrarna har hjälpt sonen m pengar o att de i sin tur nu ligger i riskzonen att råka illa ut från dessa kriminella.
Man ser ju allt skit som händer idag så det känns ju inte som nått som inte skulle kunna ske.
Då skulle de ju lika gärna kunna ge sig på föräldrarna ändå bara för att de har pengar. Och föräldrarnas grannar. Och grannarnas bekanta och en massa andra som har tillgångar, bara för att.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Då skulle de ju lika gärna kunna ge sig på föräldrarna ändå bara för att de har pengar. Och föräldrarnas grannar. Och grannarnas bekanta och en massa andra som har tillgångar, bara för att.
Ja jag förstår. Det vara bara jag som övertänkte lite för mkt.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Vore intressant att höra vad ni som skriver att föräldrarna inte borde hjälpa ser som alternativ? Ni menar att sonen först ska genomgå behandling och bli "frisk" och sen få hjälp med skulderna? Då tror ni också att de kriminella kommer snällt vänta på sina pengar?! Skulden kanske dubblas under tiden sonen ska gå på behandling.

Jag utgår fr att föräldrarna ställer krav på motprestation, som behandling, insyn i ekonomin etc. Men pengarna behöver tas fram nu.
Precis. Därför min fråga om man har barn. Skulle faktiskt vara orolig för barnets liv.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Jag förstår att jag övertänker här men finns det inte en risk oxå om föräldrarna ställer upp m pengar åt sonen (har full förståelse att man gör det om det handlar om liv o död) att bedragarna/de kriminella gänget får nys om att föräldrarna har hjälpt sonen m pengar o att de i sin tur nu ligger i riskzonen att råka illa ut från dessa kriminella.
Man ser ju allt skit som händer idag så det känns ju inte som nått som inte skulle kunna ske.
Vad är alternativet?Spela poker med dem med sonens liv som insats?Anmäla till polisen, skulle inte våga och han är faktiskt skyldig dessa pengar.
Förstår verkligen inte varför han lånade så mycket pengar FRÅN KRIMINELLA, fanns det inte andra långivare?
 

Frodda

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
24
Poäng
91
Alldeles för många frågor och för lite svar från trådskaparen här:

1: Vet föräldrarna om din brors situation? Vad säger de? Om de ska involveras med 1milj till kriminella bör de vara fullt införstådda om allt, vilka dessa individer är och vart de fått sina pengar ifrån!

2: Vem ska ge pengarna till dom kriminella? Skulle aldrig ge din bror 1milj i kontant och sedan säga ”varsågod gå och betala tillbaka”, du kan lika gärna bränna upp pengarna. för så länge han inte har kontroll på sitt spelberoende kommer han se detta som en chans att kunna dubbla eller trippla pengarna på spel igen, och vips så är han skyldig både kriminella och dina föräldrar 1milj vardera.

3: hur mycket vet dom om din bror? Heter ni Svensson i efternamn kan det vara svårt att hitta relationer så som vart familj bor etc, kanske kan han flytta och börja om på ny kula någonstans i värsta fall? Räntan kickar ju in först som du skriver så finns ju tid att tänka ut en bra lösning på problemet innan hembesök drar igång så att säga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp